woensdag 8 januari 2014

Nieuwjaarsreceptie

Vandaag was de nieuwjaarsreceptie op mijn werk. Er werden speeches gehouden over de plannen van 2014. Er gaat een hoop veranderen, en kan nog een hoop verbeteren maar we zijn al op de goede weg. Dat was in het kort de boodschap.

(Ik werk voor een organisatie in de zorg, dus die gaat dit jaar en de jaren hierna volgens de overheids plannen enorm veranderen en bezuinigen)

Er gaat veel veranderen, we zullen met een andere bril moeten gaan kijken. Dat is het begin. Anders gaan kijken. Iemand op Facebook noemde het omdenken. Vanavond zou dat er in mijn geval als volgt hebben uitgezien: Ik heb gewerkt tot 18.30. Gelukkig sliepen de kinderen pas om 21 uur. Kon ik nog lekker lang van ze genieten.

Maar ik genoot helaas niet en ik heb ook heel hard OMG geroepen in het engels. Waarom ook al weer? Oh ja, deze:

  • Ralph trek jij je pyjama even aan?
  • Humz...
  • Ralph? 
  • Ik wil nog een rijstwafel met kaas. 
  • Dat is goed, maar trek dan je pyjama even aan, kun je je rijstwafel opeten in je pyjama. 
  • Humz...
  • Ok, dan heb ik ook geen zin om een rijstwafel te maken. 
  • Nouhou!! 
  • Ja nouhou? Ik wil best een rijstwafel maken, maar dan trek jij even je pyjama aan. Over vijf minuten ga je naar bed. 
  • Ik weet niet hoe ik mijn schoenen uitkrijg (klitteband) 
  • Onzin, deze kan je zelf uitdoen en schiet je nou even op ja?
(Je voelt waar het misgaat he?)
Ralph gaat languit op de grond liggen.
  • Prima, voor mijn part ga je met je schoenen aan naar bed. Kan mij het schelen, nog 1 minuut. 
  • Ik moet plassen
  • Ga je gang
  • Je moet mee, de gang is donker
  • Nou hup, ik doe het licht aan, dit gaat allemaal van je tijd af
  • Krijg ik nou nog een rijstwafel? 
  • OHMYGOD! was mijn geduldige reactie helaas. AF
Dit was de beroemde machtstrijd. Die verlies ik altijd. Morgen opnieuw.

Hier een link die ik eerder had moeten lezen: Ending Bedtime Struggles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten