vrijdag 3 januari 2014

Verknipt

Zo... haha nu kan ik er om lachen. Ik heb vanavond een t-shirt verknipt. Ik ging strookjes knippen voor een speenkoord maar ik heb al mijn niet schreeuwen op het shirt uitgeleefd. Het was al een kapot shirt uit de lapjesmand, maar dit is geen strookjes knippen, dat zie ik nu ook.

De aanleiding was het niet gaan slapen van mijn dochter. Meestal kan ik daar wel tegen. Ze hoeft van mij niet op gezette tijden te gaan slapen en ze geeft het meestal goed aan zelf. Het punt was denk ik dat ik nu dacht te kunnen voorspellen dat ze wel zou gaan slapen en dat was niet zo. Over me heen kruipen, liedjes zingen, uit bed klimmen, de hele mik mak.
Ik besloot dat het dan maar zo was en ik ging me er niet door gek laten maken. Ik kreeg een berichtje van een vriendin op Whatsapp en raakte in gesprek terwijl mijn dochter in de hoek van de slaapkamer haar luier volpoepte. Verschonen ging vervolgens onder luid protest maar ook daar wist ik handig op in te gaan door haar een paar sokjes in haar handjes te geven wat haar gelukkig ook stil kreeg. Maar slapen ging ze nog niet en ik was klaar met proberen. We gingen weer terug naar de huiskamer. De kleine dreumes nam plaats naast haar papa op de bank die op dat moment dapper aan haar broer aan het voorlezen was. Ik zei zo dapper als ik kon dat ik een speenkoord ging knippen omdat ik nu beter iets anders kon gaan doen.

Ik heb een oud shirt gepakt uit de lapjesmand, een schaar, een tang en een klipje van een strijkplankovertrekelastiek. (Zo'n elastiek waar je de strijkplankhoes mee strak zet) Even een dom klusje doen en straks gewoon weer proberen. Maar het liep iets anders. Ik knipte scheef en heb vervolgens het hele t-shirt aan flarden geknipt. Ik kon er ook niet mee stoppen! Ik ben ermee doorgegaan tot ik weer rustig was. Daarna heb ik het speenkoord gemaakt en ben erg tevreden met het resultaat.
En ik heb niet geschreeuwd. HA



Geen opmerkingen:

Een reactie posten